Startsida

fredag 31 januari 2014

Träning för andra

Jag läste något som var så bra att jag tar det rakt av. Det var Jeanna som har en toppenidé för sina pass i februari. Inspirerad av en bok om levnadsvillkoren i Bangladesh (Innan floden tar oss av Helena Thorfinn) tänker hon lägga en tjuga för varje träningspass hon genomför i februari och ge till ett väl valt ändamål. Jag läste boken i somras och berördes också av den, så det här nappar jag såklart på! Ett lätt sätt att både göra något bra som kommer andra till nytta och att motivera mig lite extra.

SÅ KOM IGEN DU MED! Fram med en fin burk och samla en tjuga för varje gång du är duktig, under en månads tid. Och så har du februari på dig att komma på vart dina pengar ska gå. Hur många kronor får du ihop!?

2 kommentarer:

  1. Jag är på! Och mina pengar ska gå till myggnät på ett barnhem i Uganda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, det räknade jag med! att du skulle vara!

      Radera