Startsida

måndag 27 januari 2014

Mina fem viktigaste

Jag brukar inte hålla på med nyårslöften och det blev inga i år heller. Däremot känner jag nu när det nya året är nästan en månad gammalt att jag har funderat på några saker som jag tänker fokusera på under året. På jobbet brukar vi lista våra "fem viktigaste" och här kommer min lista på målsättningar för 2014:

- Jag vill lära mig laga mer vegetarisk mat och ska se till att minst två (men helst fler) måltider i veckan är vegetariska. 

- Jag vill unna mig mer mobilfri tid. Under föräldraledigheten har jag växt ihop med - min smart phone och jag ska tänka på att lägga undan den oftare och vara närvarande istället.

- Jag vill få till ett bra flyt med vardagsträningen och siktar på att få till 150 träningspass under 2014. Jag ska göra sånt jag tycker är roligt, men jag ska också jobba på med att springa och hoppas (håller tummarna) att det här blir året då jag lär mig älska löpning. 

- Jag ska fortsätta sträva efter att leva hälsosamt och balanserat. Vila, träning, och bra mat är grunden och så ett snällt förhållningssätt till mig själv på det.

- Jag ska försöka att så gott det går hålla det fint runt omkring mig (nu blir Mannen glad!). Om jag har ordning och reda och något fint att vila ögonen på får jag ro inombords och till och med att vika tvättberget blir uthärdligt. Och om vi ger efter för tornadon Mini kommer kökskaoset och leksaksdrivorna att ta över vårt hem och lämna det i kaos...
Se, nu viker jag tvätt som bara den! 

Nyårslöften brukar väl oftast bara hålla några veckor in i januari. Tricket att vänta tills nu gör att jag redan är en bra bit in i januarivardagen. Och dessutom är det ju inte löften utan målsättningar jag har listat. En väsentlig skillnad, eller hur? 

2 kommentarer:

  1. Tack för inspirationen. Jag låg vaken halva natten, men är ganska nöjd med resultatet :)
    http://blogg.loppi.se/campcajsa/2014/01/28/fem-viktigaste/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat med din lista! Väl värt sömnbristen :-)

      Radera